Explorand subiecte dintre cele mai variate, de la literatură, filosofie, religie şi arte vizuale la atitudini politice, fenomene sociale şi controverse din lumea culturală franceză a epocii, textele reunite in Intervenţii 2 – articole, interviuri, prefeţe, scrisori – au apărut in perioada 1992-2008 in diverse publicaţii, o parte dintre ele fiind cuprinse in prima ediţie a volumului, Interventions (1998). Polemică, muşcătoare şi critică la adresa lumii contemporane, măcinate de individualism, consumerism şi autoritarisme de tot felul, publicistica lui Michel Houellebecq, considerată de mulţi esenţa gindirii şi cheia operei sale, vine să completeze portretul legendarului enfant terrible al literaturii franceze, punind intr-o lumină nouă o voce incomodă, foarte controversată, dar inconfundabilă prin incisivitatea şi sensibilitatea ei tulburătoare.
"Luptele lui Houellebecq sint fundamentale, necesare, ele izvorăsc dintr-o viziune asupra lumii, a omului, a artei şi a problematicii sociale. […] Totul işi găseşte loc in Intervenţii 2 (mai puţin Bernard-Henri Levy): oaia Dolly, saloanele de filme pentru adulţi, nemurirea, cartea de buzunar, polemicile pe marginea islamului, feminismul, clonarea, bacteriile, o teorie hilară a petrecerii, cum a afectat tranziţia de la maşina de scris la calculator relaţia cu manuscrisul, autoportrete nemiloase.” (Mediapart)
"Uneori amuzant, adesea inteligent, intotdeauna definitiv.” (Le Figaro)
"O lectură esenţială.” (Les Inrockuptibles)
"«Reflecţiile teoretice» imi apar, astfel, ca un material romanesc tot atit de bun ca oricare altul, şi chiar mai bun decit multe altele. La fel se intimplă cu discuţiile, cu interviurile, cu dezbaterile… La fel se intimplă, şi mai evident, cu critica literară, artistică şi muzicală. Totul ar trebui să se poată transforma intr-o carte unică, pe care s-o scriem pină in pragul morţii; mi se pare un mod rezonabil şi fericit de-a trăi, şi poate chiar realizabil.” (Michel Houellebecq)