"Problematica autonomiei, ca o competentă transversală ce generează sau structurează competente mai complexe, este vizată de lucrarea Genovevei Farcas cu mult echilibru si discernămint pedagogic, in cunostintă de cauză si cu dovezi teoretice, dar si faptic-constatative. Chiar dacă acest concept a stirnit numeroase polemici si a inspirat multe filosofii educationale, cartea ne ajută să ne orientăm intr-un cimp reflexiv complex si să generăm conduite autonome incepind cu virsta prescolaritătii, dar in strinsă corelatie cu un cadraj axiologic ce tine cont de determinările persoanei si ale timpului. Cu acest prilej, publicul s-ar putea edifica in legătură cu ?pedagogia? autonomiei, un miraj al căutărilor educationale moderne, ar evita excesele si falsele solutii si ar viza realizarea unei educatii integrale in care autonomia copilului devine atit tintă, cit si mijloc.” (Constantin Cucos)
"Scoala prezentului, dar mai ales cea a viitorului sint chemate să creeze ancore educationale puternice pentru formarea autonomiei copiilor si tinerilor, din perspectiva pregătirii lor pentru viata de dincolo de zidurile scolii, a educatiei permanente de calitate. Lucrarea de fată, inedită in literatura pedagogică romanească tocmai prin abordarea acestei teme de interes, precum si prin analiza exhaustivă, deopotrivă teoretică si praxiologică, aduce in discutie educatia pentru autonomie, ca răspuns la problematica lumii contemporane, si implicit necesitatea dezvoltării unor noi practici educationale in mediul scolar si familial. Valorificind rezultate ale unor cercetări privind practicile de sprijinire a autonomiei copilului, autoarea invită cititorii, studenti, profesori, dar si părinti interesati de formarea comportamentelor autonome incepind de la virstele mici, să descopere ce este autonomia si cum se poate construi aceasta.” (Teodor Cozma)