Conform Ordonantei de Urgență Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor
Politica de retur
Conform Ordonantei de Urgență Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative:
Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere și fara a suporta alte costuri decât cele prevazute la art.13 alin.(3) și art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intră in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
Prin contract la distanta se intelege contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant și un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte și la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta.
Dreptul de retur in 14 zile se adreseaza doar clientilor care au achizitionat produse online de pe site-ul www.pitic.ro , https://www.libraria-pitic.ro
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeași stare in care a fost livrat. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice.
Vanzătorul va rambursa contravaloarea produsului in maxim 14 (paisprezece) zile de la data informarii Pitic Store SRL de catre Consumator asupra deciziei sale de retragere din contract.
Pitic Store SRL va putea amana rambursarea contravalorii produsului pana la primirea produsului vandut sau pana la primirea unei dovezi conform careia acesta a fost expediat.
Pitic Store SRL va anunta clientul si va retine din suma rambursata costul de transport si ambalarea initiala.
Exemplu: In cazul returnarii unui colet in greutate de maxim 1 Kg, expediat prin Sameday Curier si returnat la Easybox, costurile pentru expedierea initiala, ambalaj si manopera sunt de 21 RON.
Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract următoarele:
• contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Cumparatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a Contractului de către Vanzator;
• furnizarea de Bunuri confecţionate după specificaţiile prezentate de Cumparator sau personalizate în mod clar;
• furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
• furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumparatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere. Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
Obligaţiile care revin profesionistului în cazul retragerii
• Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu dispozitiile legii.
• Profesionistul rambursează sumele menţionate mai sus folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
• Fără a aduce atingere primului paragraf al prezentei sectiuni, profesionistul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.
• Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, în cazul contractelor de vânzare, profesionistul poate amâna rambursarea până la data recepţionării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis produsele către profesionist, luându-se în considerare data cea mai apropiată.
Obligaţiile consumatorului în cazul retragerii
Conform Ordonantei nr. 34/2014, consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepţia cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă.
In situatia in care comanda initiala facuta de consumator a beneficat de o reducere de pret determinata de valoarea totala a produselor comandate (exemplu reducere de transport acordata comenzilor peste o anumita valoare), returnarea totala sau partiala a produselor, poate determina o recalculare a costurilor de transport, conform conditiilor prezentate de profesionist in paginile magazinului.
Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza Pitic Store SRL cu privire la decizia de retragere din contract printr-o notificare scrisa la contact@pitic.ro