Pentru cei mai multi dintre noi, să ne "punem pe invătat” inseamnă să consumăm mult timp si efort. Suntem convinsi că un profesor bun ar trebui să isi adapteze metodele de predare la diferitele stiluri de invătare ale elevilor sau ale studentilor săi si să folosească strategii care fac invătarea mai usoară. Invată să inveti infirmă aceste convingeri la modă. Pornind de la descoperiri recente in domenii precum psihologia cognitivă, autorii acestui volum ne pun la dispozitie tehnici clare ce pot să ne ajute să fim mai productivi, indiferent ce am avea de invătat.
Cand vine vorba despre invătat sau exersat ceva, multe dintre obiceiurile cele mai răspandite sunt de fapt contraproductive. Subliniem, colorăm, recitim, tocim si recităm texte sau repetăm miscări si ni se pare că stim, dar de fapt ne lăsăm păcăliti de o iluzie. Invătarea durabilă, de nivel superior, vine prin verificarea cunostintelor cu ajutorul testelor, prin combinarea subiectelor si acceptand că tocmai atunci cand ne este greu facem progrese reale. Acest tip de invătare are loc insă cand lăsăm să treacă o vreme inainte să revenim asupra unui material nou si ne dăm astfel voie să uităm un pic. Cu toate că această carte le vorbeste cu precădere elevilor si studentilor, profesorilor, trainerilor si sportivilor, Invată să inveti va fi o lectură utilă pentru toti aceia care doresc să invete si să se autodepăsească pe tot parcursul vietii.
"Recitirea textului si repetarea mecanică a unei abilităti sau a unor cunostinte noi sunt strategiile de studiu preferate cu precădere de către toti cei care au de invătat ceva nou, de orice natură ar fi, dar ele sunt in acelasi timp si cele mai putin productive.(...) Recitirea si repetarea mecanică dau senzatia de cursivitate, care este confundată cu stăpanirea subiectului, dar dacă vrem să devenim cu adevărat mai buni la un subiect pe termen lung, aceste strategii sunt doar pierdere de vreme.”
Invată să inveti