Your cart
Nu mai sunt produse in cosul tau
Cartea este o sinteză a dezbaterilor pe tema dezinformării si manipulării, dublată de analize de caz si de o sumă de tehnici de identificare a fake news. Ea se impune prin efortul de a face ordine intr-o junglă a textelor referitoare la fake news, la dezinformare si la formele de influentare a publicurilor (persuasiune, propagandă, manipulare etc.), scotand in evidentă liniile de fortă ale discutiilor si controverselor. In plus, cartea prezintă mai multe modele de interpretare a fenomenelor din zona cercetată (modelul «Lund», modelul «Pennsylvania» etc.): analiza acestora este detaliată, cu accent pe aplicarea lor in cercetarea formelor diverse ale dezinformării. Studiile de caz dezvăluie complexitatea acestor fenomene si oferă baza pentru prezentarea unor strategii de «apărare» si a unor tehnici de «detectare», cu aplicatie indeosebi in social media.Editia de fată, revăzută si adăugită, a luat nastere ca urmare a deschiderii cu care a fost primită de public prima editie. Ea aduce o actualizare a capitolelor teoretice, adăugand conceptualizări si abordări de ultimă oră pentru principalele notiuni din sfera dezinformării, manipulării si propagandei, dar si cu privire la evolutia acestui fenomen, a obiceiurilor de consum mass-media si media sociale si alte date relevante pentru buna intelegere a tematicii. Poate cea mai importantă contributie a noii editii este actualizarea resurselor online de verificare a informatiilor, texte, fotografii, videoclipuri, website-uri, si de media literacy. Lucrarea cuprinde, astfel, 78 de instrumente, plugin-uri, extensii, add-on-uri, platforme etc. care le pot servi deopotrivă utilizatorilor obisnuiti de internet si fact-checker-ilor profesionisti in activitătile lor de identificare a dezinformărilor din spatiul public.