Este şcoala actuală in criză, iar dacă da, ce schimbări structurale şi funcţionale se impun pentru depăşirea acesteia? Pornind de la aceste intrebări, Emil Păun face o trecere in revistă a provocărilor cu care se confruntă şcoala: globalizarea, echitatea, calitatea şi egalitatea, lărgirea şi diversificarea cimpului educaţional, noile tehnologii de comunicare etc. Pe lingă multiplele aspecte ce ţin de profesia didactică – statutul profesorului, nevoia de profesionalizare şi modurile in care poate fi realizată, categoriile de competenţe specifice –, sint analizate transformările curriculumului şcolar şi chestiuni esenţiale privind evaluarea – obsesia rezultatelor şi consecinţele ei negative, dar şi rolul greşelilor in dezvoltarea cognitivă a elevilor. Prin ampla problematică teoretică şi practică tratată, volumul se adresează profesorilor din mediul preuniversitar şi universitar, cercetătorilor in domeniul pedagogiei şi ştiinţelor educaţiei, studenţilor in formare pentru cariera didactică, masteranzilor şi doctoranzilor in ştiinţele educaţiei, precum şi decidenţilor din sistemul de invăţămant.