Traducere de Raluca Ungureanu, Dragoș Rusu, Ovidiu-Gheorghe Ruța, Liliana Romaniuc (coord.)
Un excelent instrument de lucru pentru profesorii din învățămîntul preuniversitar, volumul reunește cele mai eficiente metode didactice menite să-i ajute pe elevi să-și îmbunătățească abilitățile de citire, scriere, exprimare orală, ascultare, precum și de vizualizare a unui text. Avînd o bogată experiență în dezvoltarea literației la elevi și bazîndu-se pe studii de specialitate recente, autorii propun metode de predare etapizate, cu aplicabilitate în toate ariile curriculare, ilustrate cu exemple concrete din matematică, științele naturii, științe socio-umane sau cursuri vocaționale. Profesorii vor accesa ușor conținutul celor 50 de metode deoarece acestea sînt prezentate în ordine alfabetică și clasificate în funcție de etapa de învățare în care pot da cele mai bune rezultate.
Despre Autori
Douglas Fisher este profesor universitar doctor de leadership educaţional la San Diego State University şi formator de cadre didactice la Health Sciences High & Middle College. A publicat numeroase articole despre citire şi literaţie, predare diferenţiată şi alcătuirea curriculumului, precum şi numeroase cărţi, printre care se numără Good Habits, Great Readers, Improving Adolescent Literacy, Better Learning Through Structured Teaching, Common Core English Language Arts in a PLC at Work şi Text Complexity: Raising Rigor in Reading.
William G. Brozo este profesor universitar doctor de literaţie la Graduated School of Education din cadrul George Mason University. Fost profesor de liceu de limba engleză, este autorul a numeroase articole şi cărţi pentru copii şi adolescenţi dedicate dezvoltării literaţiei. Este colaborator al Pearson iLit, un program digital pentru adolescenţii cu dificultăţi de citire, şi Pearson Literature. Este invitat constant la întîlnirile profesioniştilor din domeniu din SUA şi consultant al autorităţilor locale din diferite state şi districte privind mijloacele de dezvoltare a competenţelor profesorilor şi de îmbogăţire a culturii literaţiei în şcoli.
Nancy Frey este profesor universitar doctor de leadership educaţional la San Diego State University şi formator de cadre didactice la Health Sciences High & Middle College. A publicat numeroase articole despre literaţie, elevii proveniţi din diverse medii socioculturale, elaborarea metodelor de predare şi multe cărţi, precum Good Habits, Great Readers, Improving Adolescent Literacy, Checking for Understanding, Rigorous Reading şi The Path to Get There.
Gay Ivey este preşedinta Fundaţiei Tashia F. Morgridge din cadrul Universităţii Wisconsin-Madison. A obţinut doctoratul în pedagogia lecturii la University of Georgia. Cercetează implicaţiile şi evoluţia comunităţilor şcolare care prioritizează practicile specifice literaţiei. Înainte de a intra în mediul academic, a fost specialistă în practica lecturii la un liceu din Virginia.