Mass-media, religie, spatiu public prezintă harta unui domeniu, fiind o sinteză savantă, dar accesibilă a dialogului contemporan dintre religie si institutiile postmodernitătii (mass-media, industriile culturale, Internet, spatiu public, marketing si branding etc.). Este o lucrare stiintifică, deoarece corespunde standardelor de exigentă ale specialistilor, dar si abordabilă, intrucit prezintă clar si concis temele analizate. Volumul oferă cititorului o imagine de ansamblu, panoramică, asupra formelor mereu in miscare prin care religia modelează institutii, produse si valori socioculturale moderne si este, la rindul său, influentată de schimbările generate de acestea. Lucrarea este produsul lecturilor, reflectiei si incercărilor de a prezenta si explica transformările religiei in sfera culturii media din epoca postmodernă. Demersul constituie o dezvoltare firească a preocupărilor de antropologie mass-media concretizate de Mihai Coman in diverse volume si studii, ce au condus intr-un punct in care interesul pentru mitologiile mediatice si pentru relatia dintre ritual si mass-media a generat necesitatea integrării respectivelor fenomene intr-un sistem mai larg, care nu putea fi altul decit al religiilor. Astfel, autorul abordează o gamă foarte largă de subiecte, cazuri, teorii, concepte si axe de cercetare, in speranta că volumul va reprezenta un reper pentru cei care vor să se avinte spre aceste orizonturi.