Realitatile la care trebuie sa se adapteze scoala romaneasca sint intr-o continua schimbare, avalansa de situatii in care cadrul didactic este pus zi de zi necesitind cunoasterea tuturor aspectelor ce ar putea influenta desfasurarea activitatii instructiv-educative. Cu o perspectiva echilibrata intre teorie si practica, volumul propune o abordare noua in aria stiintelor educatiei si ofera sfaturi care vin atit in sprijinul debutantilor, cit si al profesorilor cu experienta, ajutindu-i sa inteleaga mai bine lumea complexa si contradictorie a scolii. Numeroasele exemple si experimente, ce ilustreaza in egala masura principiile pedagogice consacrate si punctele de vedere recente, faciliteaza aprofundarea temelor discutate.
Din cuprins:
Principiul competentei cadrului didactic • Principiul familiaritatii • Principiul personalizarii relatiei • Principiul empatiei • Principiul incurajarii • Principiul flexibilitatii • Principiul constientizarii • Principiul dialogului • Principiul participarii active • Principiul interactivitatii • Principiul manipularii • Principiul dovezii sociale • Principiul consecventei comportamentale • Principiul pedepsei si recompensei • Principiul consecintelor logice • Principiul standardelor de performanta • Principiul disonantei cognitive • Principiul evitarii gindirii stereotipe • Principiul nondiscriminarii