Raspunzand celor mai recente cerinte din domeniul educatiei, volumul ofera o privire de ansamblu asupra intregii tematici a disciplinei, de la reforma sistemului de invatamant, proiectarea pe unitati de invatare sau teoria si metodologia curriculumului, pana la strategiile de evaluare si formarea cadrelor didactice. Pe langa temele traditionale, aceasta a treia editie abordeaza si subiecte de actualitate, ca rolul noilor tehnologii in procesul de invatare si modul in care pot fi integrate cat mai eficient in actul educational in vederea imbunatatirii rezultatelor. Numeroase exemple practice si interpretari inedite faciliteaza intelegerea problematicii pedagogice si ofera noi perspective asupra unor aspecte mai putin analizate pana in prezent. Din cuprins:
Sistemul de invatamint. Structura, functionalitate, finalitate;
Pedagogia – stiinta a educatiei;
Educatia in societatea cunoasterii: globalizare, internationalizare, informatizare;
Noi domenii si perspective ale educatiei;
Ipostaze ale finalitatilor educationale;
Continuturi curriculare;
Proiectarea curriculara;
Teoria generala a procesului de invatamint;
Metodologia si tehnologia instruirii;
Relationare si comunicare didactica;
Evaluarea randamentului scolar – componenta a demersului didactic;
Strategii de evaluare si notare;
Factori ai variabilitatii aprecierii si notarii;
Formarea formatorilor. Experiente prezente si deschideri posibile.