Lucrarea abordează exhaustiv problematica psihologiei educaţionale. Cartea, deosebit de utilă atat profesorului, cat şi psihologului sau consilierului şcolar, pune in valoare importanţa fundamentării ştiinţifice a aplicaţiilor educaţionale, autorul fiind preocupat mai ales de:
- procesele cognitive superioare - atenţia, invăţarea, memoria şi metacogniţia - ca rezultat al interacţiuniilor continue dintre cogniţii şi emoţii;
-rolul componentei motivaţionale in managementul invăţării;
-pregătirea elevilor pentru a face faţă solicitărilor pieţei muncii;
-deprinderea de strategii care să dezvolte funcţiile executive: planificarea, organizarea, stabilirea de priorităţi etc.;
-reconceptualizarea rolului predării/invăţării şi a dinamicii relaţiilor elev-elev şi profesor-elev, ca urmare a dinamismului accelerat informaţional şi relaţional al societăţii in care trăim;
-practicile de succes ale profesorilor in domeniile predării, invăţării, motivării şi managementului clasei.
Cuprins
Introducere in psihologia educaţională - Dezvoltare cognitivă şi psihosocială. Etape de dezvoltare - Abordarea diversităţii in populaţia şcolară - Abordarea componenţială a personalităţii elevului - Abordări behavioriste ale invăţării - Abordări cognitive şi constructiviste ale invăţării - Invăţarea autoreglată - Rolul motivaţiei in activitatea de invăţare - Managementul clasei - Aspecte psihologice ale expertizei in predare