Your cart
Nu mai sunt produse in cosul tau
PIERDUT ŞI REGASIT. Cum să ii ajutăm pe elevii cu probleme comportamentale (şi, astfel, pe toţi ceilalţi) este versiunea in limba romană a primei ediţii a cărţii LOST & FOUND: Helping Behaviorally Challenging Students (and, While You're At It, All the Others), scrisă de Ross W. Greene, publicată la editura Jossey-Bass, A Wiley Brand, USA.
Dr. Ross W. Greene a pus bazele abordării inovative, fundamentate stiinţific, cunoscute acum sub numele de Solutii colaborative si proactive (SCP), descrisă in cartea de faţă si in cărţile sale anterioare, The Explosive Child si Lost at school. Dr. Green a activat timp de peste douăzeci de ani la catedra Facultăţii de medicină de la Harvard, iar in prezent este profesor asociat adjunct in Departamentul de Psihologie la Virginia Tech. Totodată, el este directorul fondator al organizaţiei nonprofit Lives in the Balance (www.livesinthebalance.org), prin care sunt puse la dispoziţie, gratuit, o gamă variată de resurse online despre modelul SCP si prin care sunt promovate drepturile copiilor cu probleme comportamentale, ale părinţilor lor, profesorilor si altor aparţinători. Implementarea in şcoli a modelului denumit Evaluarea abilitătilor subdezvoltate si a problemelor nerezolvate (Assessment of Lagging Skills & Unsolved Problems [ALSUP]) ii ajută pe elevii cu probleme comportamentale prin metode non-punitive, neostile, care să dezvolte abilităti, să consolideze relatii, in mod colaborativ şi proactiv. Atunci cand ii tratăm pe copiii cu probleme comportamentale ca si cum ar avea o intarziere in dezvoltare si ne raportăm la ei cu aceeasi compasiune si aproximativ cu aceeasi abordare pe care am avea-o faţă de orice altă dificultate de invăţare, ei se descurcă mult mai bine. Dacă insă vom continua să ii tratăm ca si cum ei ar fi nemotivaţi sau manipulativi, ca si cum ar căuta atenţie si ar testa limitele, respectiv dacă vom continua să ne bazăm predominant pe consecinţe impuse de către adulţi, cel mai adesea copiii nu se vor descurca mai bine. Aceasta se intamplă deoarece consecinţele impuse de către adulţi nu ii invaţă pe copii abilităţile care le lipsesc si nu rezolvă problemele care stau la baza comportamentului nedorit.