Your cart
Nu mai sunt produse in cosul tau
Aceasta este o lucrare de referintă pentru profesionistii din domeniul educatiei, pentru clinicieni si pentru studentii din domeniu. Ea demonstrează că modelul cognitiv-comportamental este ideal in intervenţiile din mediul şcolar, pentru că răspunde nevoii institutiilor de invătămant de a beneficia de servicii de sănătate mintală flexibile si de scurtă durată. Modelul cognitiv-comportamental permite desfăsurarea in acelasi timp a interventiilor care se centrează pe factori situationali, cognitivi, comportamentali, afectivi si sociali, inerenti in multe probleme intalnite la tineri.
Scrisă de profesionisti vizionari, ale căror texte exprimă tendintele actuale in interventiile cognitiv-comportamentale aplicate in mediul scolar, această carte prezintă interventii fundamentate stiintific pentru cele mai frecvente dificultăţi cu care se confruntă tinerii de varstă scolară:
depresie
anxietate
ADHD
hărtuire
furie, agresivitate, intimidare
dizabilităţi de dezvoltare
tulburări din spectrul autist dificultăti de invătare
refuz şcolar
mutism selectiv
tulburări de comportament alimentar
abuz de substanţe
orientări sexuale: lesbiană, gay, bisexuală, transsexuală, identitate sexuală nedefinită
Elementul de noutate al acestei editii constă in abordarea unor subiecte precum hărtuirea digitală, consultanta părintilor si a cadrelor didactice, practicile de disciplinare pozitivă la nivelul scolii si tulburarea bipolară.
Versiunea in limba romană este traducerea ediţiei a doua a cărţii COGNITIVE-BEHAVIORAL INTERVENTIONS IN EDUCATIONAL SETTINGS. A Handbook for Practice, editată de Rosemary B. Mennuti, Ray W. Christner, Arthur Freeman. Această ediţie a apărut in anul 2012, la Routledge, Taylor & Francis Group LLC, New York.
Cele 24 de capitole ale cărţii prezintă o descriere clară a fiecărei probleme, o trecere in revistă a suportului empiric pentru tratamentele de orientare cognitiv-comportamentală aplicate in scoală si in afara ei, metode de evaluare, o conceptualizare a problemei din perspectiva terapiei cognitiv-comportamentale, interventii specifice si exemple ilustrative de caz.
O altă sectiune descrie implementarea interventiilor cognitiv-comportamentale in sistemul scolar pentru dezvoltarea rezilientei in context scolar, consultanta comportamentală, programele de disciplinare pozitivă implementate la nivel de sistem scolar, precum si reacţia in situaţii de criză din scoală.
Rosemary B. Mennuti, doctor in stiinte ale educatiei, psiholog scolar cu atestare recunoscută la nivel national, este coordonatorul programelor de psihologie scolară din cadrul Departamentului de Psihologie al Philadelphia College of Osteopathic Medicine. Ray W. Christner, doctor in psihologie, psiholog scolar cu atestare recunoscută la nivel national, este presedinte si director al companiei Cognitive Health Solutions, din Hanover, Pennsylvania. Este psiholog cu drept de liberă practică, psiholog scolar autorizat si cadru didactic adjunct la Philadelphia College of Osteopathic Medicine. Arthur Freeman, doctor in stiinte ale educatiei, membru al Consiliului American al Psihologilor Profesionisti, este coordonatorul programului doctoral de psihologie clinică din cadrul Midwestern University.