Your cart
Nu mai sunt produse in cosul tau
Volum apărut la aniversarea a 70 de ani ai autorului
Pe copertă: Nicolae Romanitan, Biserica din Densus, desen
Colectia Echinox (Seria de poezie) este ingrijită de Horia Bădescu, Ion Pop si Eugen Uricaru.
La indepărtatele mări
Ajunserăm
Prea tarziu
Inaintea intunecării
Doar cat ne-am imaginat
Că le atingem
Doar cat s’au prefăcut
Că suportă
Mersul nostru pe ape
Virgil Mihaiu
* * *
Avem un clar "patent” Virgil Mihaiu, amestec de livresc asimilat, occidentalism (ce redescoperă provincia transilvanică drept "parte pentru tot”, de nu chiar "parte din paradis”), o dezinhibată laudă a imanentei oneste, a văzutului cu gust de eternitate fugitivă, a valorilor civilizatiei contemporane. (Adrian Popescu, Steaua, nr. 1, 1997)
* * *
Aparenta simplitate a limbajului din lirica lui Virgil Mihaiu ascunde o foarte elaborată regie. Dintre echinoxisti, el practică primul, metodic, nu doar notatia prozaică si, in genere, discursul anti-metaforizant, si intertextualismul si autoreferentialitatea. Referintele culturale cunosc diverse moduri de expresie: de la citat la aluzie, pană la perifrază si pastisa unor maniere stilistice. Poezia lui Virgil Mihaiu are distinctie in expresia ei subtil-prozastică, rafinament in "melancolia devitalizată”, cum o numeste Radu G. Teposu, si inteligentă artistică in modul de acomodare a livrescului la real. (Petru Poantă, Dictionar de poeti. Clujul contemporan, Fundatia Culturală Forum, Cluj-Napoca, 1998)
* * *
VIRGIL MIHAIU s-a născut in 28 iunie 1951 la Cluj. In 1974 absolvă sectia engleză-germană/facultativ spaniolă-portugheză la Facultatea de Litere a Universitătii Clujene. In perioada 1971-1983 este membru al redactiei revistei de cultură Echinox. Devine membru al Uniunii Scriitorilor din Romania in 1981. Intre 1983-1994 este redactor pentru Romania al revistei Jazz Forum, editată de Federatia Internatională de Jazz la Varsovia. Din 1990 face parte din redactia publicatiei lunare Steaua, editată de U.S.R. In paralel, din 1992 e integrat in cadrul Academiei Nationale de Muzică G. Dima din Cluj. Din 1993 este membru de onoare al Asociatiei Criticilor de Jazz din Statele Unite (J.J.A.). In 1994 fondează Jazzographics, primul grup de jazz-poetry romano-britanic, impreună cu muzicienii Alan Tomlinson, Harry Tavitian si Corneliu Stroe. In 1996 aderă la PEN-Club Romania. Fondează Cursul de Estetica Jazzului la Academia Natională de Muzică din Cluj-Napoca in 1997. Din acelasi an este membru al juriului mondial Down Beat Jazz Critics Poll si membru de onoare al Asociatiei Culturale Cehia-Romania din Praga. In 2001 devine primul est-european cooptat in redactia Down Beat, publicatia-pivot a jazzului mondial editată la Chicago, si membru al Societătii F. Scott Fitzgerald, New York. In 2002 isi sustine doctoratul (Magna cum laude) cu un studiu monografic despre F. Scott Fitzgerald din perspectivă interdisciplinară (conducător stiintific: prof. dr. Virgil Stanciu). In 2004 e cooptat in juriul ce acordă Premiul European de Jazz, patronat de guvernul Austriei. Din 2006 devine director cofondator al Institutului Cultural Roman din Lisabona si ministru consilier pe langă Ambasada Romaniei din Portugalia, functii pe care le va exercita pană in 2012. Din 2015 e cooptat ca profesor master in cadrul Centrului de cercetare a imaginarului Phantasma, al Facultătii de Litere a Universitătii Babes-Bolyai si i se atribuie titlul de profesor universitar asociat la Academia Natională de Muzică Gheorghe Dima. Din 2015 este director al centrului cultural brazilian Casa do Brasil si al Bibliotecii de Studii Latino-Americane, ambele functionand sub auspiciile Universitătii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca.