Intervenția comportamentală clinică are drept obiectiv să favorizeze dezvoltarea oricărui copil, adolescent sau adult. Ea se aplică în special când acesta prezintă tulburări de dezvoltare sau este într-o situație de handicap sau de inadaptare.
Consacrată esențialmente modelului comportamental numit și A.B.A. (Applied Behavior Analysis sau Analiză aplicată a comportamentului), această lucrare prezintă diferitele demersuri ale intervenției, pornind de la fixarea priorităților și a obiectivelor, la elaborarea programului de intervenție pe baza unei ipoteze funcționale, până la aplicarea lui, evaluarea lui și comunicarea rezultatelor persoanelor vizate, precum și comunității științifice. Ea abordează, de asemenea, două problematici actuale care privesc, pe de o parte, sensibilitatea socială a copilului la atenția adultului, mai ales dacă suferă de autism și, pe de altă parte, formarea unor intervenienți clinicieni de calitate.
Intervenția este „pozitivă”, întrucât se focalizează pe învățările ce asigură persoanei calitatea vieții și pe „generalizarea” progreselor în toate mediile de viață (familie, școală, muncă, distracții etc.). Ea este în același timp „clinică”, adaptându-se caracteristicilor fiecărei persoane și familii vizate.
Această lucrare se adresează în principal intervenienților implicați în structuri școlare, educative, sociale, medicale și medico-sociale, precum și oricărei persoane interesate de copiii, adolescenții și adulții cu tulburări de dezvoltare.