Your cart
Nu mai sunt produse in cosul tau
Cartea urmăreşte categorizarea sau cum grupăm elementele realităţii şi cum ne reprezentăm mintal aceste grupări, din perspectiva dezvoltării cognitive. Modul in care ajungem la competenţa de a extrage trăsăturile relevante, astfel incat să grupăm impreună o serie de stimuli, reprezintă un pas important pentru inţelegerea deplină a conceptelor umane. Rezolvarea eficientă de probleme, spre exemplu, presupune şi flexibilitate cognitivă: cu cat identificăm mai multe soluţii potenţiale, cu atat e mai probabil că vom identifica soluţia cea mai bună.
Pentru educaţia contemporană, devine relevantă educarea timpurie a flexibilităţii prin care ii vom putea ajuta pe copiii cu dezvoltare tipică să işi atingă potenţialul, iar pe cei cu o dezvoltare atipică să se apropie cat mai mult de nivelul optim al funcţionării cognitive.
Autoarea oferă sugestii pentru aplicaţiile practice ale flexibilităţii cognitive in domeniul educaţiei timpurii, pentru toţi cei interesaţi de dezvoltarea copiilor de varstă preşcolară, educatori, profesori, pedagogi, consilieri, psihologi sau părinţi.
Cuprins Categorizarea - modele generale ~ Dezvoltarea abilităţii de categorizare in primii şase ani de viaţă - categorizarea flexibilă la preşcolari ~ Factori care influenţează flexibilitatea categorizării la varsta preşcolară ~ Implicaţii educaţionale sau...dincolo de scaunul "comod" al cercetătorului