Your cart
Nu mai sunt produse in cosul tau
Demersul cognitiv propus in această carte este unul dintre cele mai fecunde in sprijinirea copiilor cu dificultăţi şcolare. El permite tuturor elevilor să-şi imbunătăţească performanţele şcolare şi arată cum ar putea elevii să fie mult mai eficienţi in indeletnicirea lor de elevi, dacă ar utiliza procedurile bune de invăţare.
Prima parte a cărţii, susţinută cu numeroase exemple, prezintă un model funcţional cognitiv. A doua parte abordează demersurile strategice de invăţare in lectură, scriere şi matematică.
Extrem de utilă, atat pentru cadrele didactice, cat şi pentru părinţi, cartea demonstrează cum, dezvoltand strategiile de gandire ale elevilor, prin conţinuturi disciplinare specifice, putem reuşi să remediem o mare parte din deficitele de invăţare, cele mai multe deficienţe rezultand nu din absenţa instrumentelor, ci din proasta lor utilizare. Degeaba ai instrumente, dacă nu le ştii folosi. Degeaba ai capacitate de memorare, de pildă, dacă nu ştii ce este important şi, ca atare, trebuie memorat, şi ce nu; cand să memorezi mecanic şi cand să memorezi inferenţial; ce limite ai pentru a memora; ce strategie de memorare este cea mai eficientă pentru cutare conţinut curricular. Prin urmare, in deficienţele de invăţare, nu atat instrumentele cognitive sunt problema, cat proasta lor utilizare.
Cartea se impune ca o lectură fundamentală pentru profesori şi părinţi, pentru toţi aceia care sunt cu adevărat interesaţi să optimizeze invăţarea prin metode valide ştiinţific şi verificate practic.