Ashtavakra Gita cuprinde dialogurile dintre marele mistic Ashtavakra si regele Janak iar istoria spune ca la sfarsitul acestui dialog regele Janak a atins starea de Iluminare.
Despre această convorbire Osho spune: "Pornim acum intr-o călătorie fără seamăn. Omul are multe scripturi, dar niciuna nu e comparabilă cu Gita lui Ashtavakra. In fata ei Vedele pălesc, Upanisadele sunt o soaptă slabă. Nici chiar Bhagavadgita nu are măretia care se găseste in Ashtavakra Samhita – aceasta e pur si simplu neasemuită.
Lucrul cel mai important e acela că nici societatea, nici politica si nici vreo altă institutie a vietii omenesti nu a influentat catusi de putin afirmatiile lui Ashtavakra. Nu mai există nicăieri altundeva afirmatii care să fie atat de pure, transcendentale, dincolo de timp si spatiu. Poate de aceea Gita lui Ashtavakra, Ashtavakra Samhita, nu a avut un impact prea mare.
Bhagavadgita lui Krishna a exercitat o influentă foarte mare. Primul motiv e acela că Gita lui Krishna e o sinteză. El e mai preocupat de sinteză decat de adevăr. Dorinta de sinteză e atat de mare, incat pe Krishna nu-l deranjează să sacrifice putin adevărul, dacă lucrul acesta e necesar. Gita lui Krishna e un talmes-balmes in care se găsesc de toate; din acest motiv ii atrage pe toti, pentru că se află in ea cate ceva pentru fiecare. E greu să găsesti o traditie a cărei voce să nu se facă auzită in Gita. E dificil să găsesti pe cineva care să nu-si găsească alinare in Gita. Dar pentru astfel de oameni, Gita lui Ashtavakra se va dovedi foarte dificilă.
Oamenii iubesc Gita lui Krishna deoarece e foarte usor să-ti extragi din ea intelesul tău propriu. Gita lui Krishna e poetică: in ea, doi plus doi pot face cinci, doi plus doi pot face si trei. Astfel de trucuri nu sunt posibile in cazul lui Ashtavakra. La el, doi plus doi fac exact patru. Afirmatiile lui Ashtavakra sunt afirmatii de matematică pură. Aici, licenta poetică nu este absolut deloc posibilă. El spune lucrurile asa cum sunt ele, fără niciun fel de compromis."