Your cart
Nu mai sunt produse in cosul tau
Cartea de faţă este un ansamblu coerent de răspunsuri la intrebările pe care le suscită inevitabil o lume a educaţiei in plină transformare: cum să construim un cadru curricular şi un curriculum; ce relaţie există intre un curriculum şi programele de studii ale diverselor discipline; cum se defineşte şi cum se construieşte o competenţă; cum formăm competenţele printr-un curriculum.
Autorii replasează conceptul de curriculum in contextul contemporan al reformelor sistemelor educaţionale, revizuiesc noţiunea de competenţă situand-o in raport cu teoriile acţiunii şi analizează campul semantic in cadrul căruia evoluează noţiunea de competenţă. Lucrarea propune analize actuale ale conceptului de curriculum şi ale noţiunii de competenţă. Foarte documentată, inscriindu-se intr-un cadru teoretic bogat şi actual, ea poartă, de asemenea, amprenta pragmatismului cercetărilor de teren.
"Această carte este o lectură, indrăznesc să spun, obligatorie pentru oricine lucrează in educaţie sau este interesat de ceea ce se intamplă in acest domeniu. Dacă inţelegem cu toţii in acelaşi fel aceste concepte de bază, atunci putem să facem reforma curriculară şi să centrăm educaţia pe competenţe. Numai vorbind aceeaşi limbă (conceptuală), vom avea incredere unii in alţii, vom putea lucra impreună toţi cei interesaţi. O incredere bazată pe inţelegerea a ceea ce vrem să facem." - prof. dr. Mircea Miclea
Cuprins
Conceptul de curriculum - Curriculum: o problematică - Societăţi in schimbare: intrebări puse sistemului şcolar - Curriculum şi programa de studii: un indispensabil raport de incluziune ierarhică - Curriculum: o clarificare conceptuală - Utilitate: funcţiile unui curriculum - Caracteristici: profiluri de curriculum - Un curriculum operaţional - Variabilitatea curriculumului: forme şi curente - Competenţa: o noţiune revizuită dintr-o perspectivă centrată pe situaţie - Competenţa acţional-situaţională - Competenţa explicitată şi reflectată